7. 1. 2009

Antológia slovenského comicsu a manga



Po príchode do FR vás možno tak ako mňa prekvapila veľká popularita comicsu. Fenomén BD pre mňa bol, a musím povedať, že do značnej miery aj zostáva, záhadou, napriek tomu, že som sa mu v špecializovanom oddelení Bibliothèque mucipale dosť venoval. Na čítanie BD (neviem, či je označenie čítanie adekvátne aj pre comics) jednoducho nie sme zvyknutí. Respektíve nie sme zvyknutí na to, aby comics čítali dospelí ľudia, tak ako to vidíme vo FR. Počas mojej ostatnej návštevy na Slovensku som však zistil, že môj záver bol značne unáhlený. Vo viacerých kníhkupectvách som na svoje veľké prekvapenie narazil na dva diely antológie slovenského comicsu a manga, ktoré v rokoch 2007 a 2008 vydalo občianske združenie AnimeCrew (http://www.animecrew.org/). Comic & Manga Book 1 prináša najlepšie komiksy a manga z Comics Salónov 2005 a 2006, tri najlepšie Fanarty a Original arty z výtvarnej súťaže na CS 2006, ako aj najlepšiu poviedku z CS 2006. Prostredníctvom článkov vysvetľuje, čo je to vlastne comics, manga a anime. Comic & Manga Book 2 je pokračovaním úspešnej prvej zbierky. Širokej verejnosti dokazuje, že comicsová tvorba na Slovensku existuje a rozvíja sa na vysokej úrovni. Zbierka obsahuje pätnásť rôznych comicsov a máng. Ďalej v nej nájdete tri najlepšie práce zo súťaže Poviedka IstroCON 2007 a odborno-náučné články o tom, čo je comics, aká je jeho história, formy a žánre. Oba diely som si kúpil a priniesol so sebou do Paríža. Ak sa chcete dozvedieť viac o novom netušenom spojive medzi Slovákmi a Francúzmi, ktorým je, ako a zdá, záujem o comics, rád vám ich požičiam.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára