15. 2. 2010

Robert DOISNEAU : Du métier à l'œuvre

Túto fotografiu istotne všetci poznáte...poznáte aj jej autora? Robert DOISNEAU bol práve vďaka týmto fotografiám vždy považovaný za romantického fotografa bozkov v Paríži. Nadácia Henri Cartier Bresson sa rozhodla tentokrát predstaviť širokému publiku aj inú časť jeho tvorby. Ja som ho poznala len letmo, tak som si ho išla pozrieť a môžem len odporučiť. Prostredníctvom stovky fotografií, spoznáte tohto fotografa ako angažovaného umelca, ktorému neboli ľahostajné sociálne pomery obyvateľov Paríža a jeho banlieue. Fotografie sú z obdobia rokov 1930 až 1966 a ako upresňuje názov výstavy, prejdete dôležitým obdobím jeho tvorby. V prvej sále sa nachádzajú fotografie z povojnového obdobia, pochmúrne predmestie, šedé fabriky a zničený no konečne slobodný Paríž...
Druhá sála zachytáva momenty každodenného parížskeho života ... umelci, aristokracia, bezdomovci...
Výstava potrvá do 18 apríla. Všetky potrebné informácie nájdete na webovej stránke nadácie po kliknutí na názov tohto príspevku.

3 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Ahoj Blogeri, ako doplnok k vystave si mozete precitat milu knihu Philippa Delerma "Les amoureux de l hotel de ville" inspirovanu prave Doisneauvou najznamejsou fotografiou. Pozdravuje vas Andrej

Anonymný povedal(a)...

Ahojte.
Uz je to viac ako 3 roky, ked som sa sla pozriet na vystavu Robert Doisneau v Hotel de ville v Parizi. Velmi sa mi to pacilo a odvtedy som nevynechala ziadnu, ktora sa tam konala.Vsetky su velmi zaujimave! Andrej, poziciavas este knihy :-) ?

Lucia B

Anonymný povedal(a)...

Ahoj Lucia, jasné, ale už len v Bratislave. Toho Delerma som mal navyše požičaného z kniznice... Ahoj Andrej

Zverejnenie komentára