26. 11. 2008

Mária Mikulášová a slovenskí umelci na zámku Chantilly


V pondelok 24. november 2008 som sa bol pozrieť na zámku Chantilly (Salle du Jeu de Paume), kde sa v rámci Európskej kultúrnej sezóny uskutočnilo koncertné prevedenie opery Mathilde de Guise Johanna Nepomuka Hummela. Na tomto slovensko-francúzskom koprodukčnom projekte participovali slovenskí umelci bratislavského súboru historických hudobných nástrojov Solamente Naturali a sólisti Opery SND Eva Šušková a Ondrej Šaling.
Súčasťou akcie bola aj výstava umeleckých fotografií na tému 5 Saisons a Château de Chantilly mladej slovenskej autorky pôsobiacej vo Francúzsku Márie Mikulášovej. S Máriou sme sa mnohí stretli na vernisáži jej výstavy Vízie na Veľvyslanectve SR vo FR v apríli 2008. V Chantilly som Máriu poprosil, aby nám priblížila svoj život a prácu vo Francúzsku.

Čo ťa priviedlo do Francúzska a prečo si sa rozhodla zostať tu?
Do Francúzka som sa dostala v rámci výmenného programu Socrates. Neplánovala som tu zostať dlhšie ako jeden semester. Mala som šťastie, lebo na škole, kde som bola (Ecole supérieure des arts décoratifs de Strasbourg), mi ponúkli nastúpiť rovno do 4. ročníka a urobiť si diplom. Tým, že v oblasti grafického designu a multimédií ma táto škola veľmi dobré referencie, voľba bola jednoduchá. V rámci Master som pracovala s Editions Textuel na dvoch veľkých fotografických projektoch, a tak som sa začala profesionálne orientovať na fotografiu.
Si umelecká fotografka, aké sú tvoje hlavné aktivity?
Robím veľa portrétov a umeleckých štylizácii pre takých umelcov ako Jey Sebag (chanteur de Martin Solveig), Michael Canitrot (DJ officiel du Festival de Cannes), ako aj módnu fotografiu pre luxusnú značku Rosemarie B, French Sisters... Popritom pracujem pre viacerých klientov z oblasti designu a architektúry, napr. Palais de Chaillot a pod. Keď mám čas, venujem sa vlastnej tvorbe, rozvíjaniu experimentov medzi maľbou, fotografiou a multimédiami.
Čo považuješ za najväčší úspech svojej kariéry vo Francúzsku?
O kariére by som zatiaľ nehovorila, nakoľko sur mon propre compte pracujem len 2 roky. V každom prípade veľkým úspechom pre mňa je, že mám zatiaľ možnosť byť nezávislá. Takisto som šťastná, keď s mojimi klientmi môžem pracovať pravidelne, a tak dlhodobo rozvíjať ich prezentácie. Medzi konkrétnymi akciami, ktoré som tu vo Francúzku mala, bola realizácia čierno-bielej záhrady IMAGINOIR v rámci Festival international des jardins de Chaumont-sur-Loire, ako aj niekoľko víťazstiev a účastí na renomovaných medzinárodných súťažiach a festivaloch. V neposlednom rade, príjemnou stránkou mojej práce je cestovanie, shootingy v Nice, Cannes, Monaku, Londýne, či na Ibize...
Si v kontakte so Slovákmi, ktorí pôsobia vo Francúzsku?
Žiaľ, ak mam byt úprimná tak zatiaľ veľmi nie. V škole som údajne bola prvou Slovenskou, ktorú tam mali (smiech)... V Štrasburgu boli skoro všetci moji spolužiaci z Paríža, takže teraz sme zasa spolu a stretávame sa. Aj keď sa cítim byť bien entourée, myšlienka blogu pre aktívnych Slovákov vo Francúzku sa mi veľmi páči. Som rada, že sem môžem niečo napísať. Týmto by som sa chcela veľmi pekne poďakovať Andrejovi. Teším sa do skorého videnia!
Na prácu Márie Mikulášovej sa môžete pozrieť na jej stránke: http://www.mikulas.fr/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára