4. 10. 2009

Julie & Julia

Tento týždeň mám asi naozaj šťastie na kino. Dnes ráno som si zašla na doobedné nedeľné kino a film ma nesklamal. Tentokrát nič veľmi intelektuálne, iba milá americká komédia s úžasnou Meryl Streep, ktorej francúzština je na "zaplakanie" od smiechu. Film vás uvedie do života dvoch žien, tak odlišných a rovnakých zároveň. Spoznáte Juliu Child, Američanku žijúcu v Paríži v roku 1948, ktorá miluje jedlo a francúzsku kuchyňu a tak sa rozhodla priblížiť ju Amerike. No a potom je tu o päťdesiat rokov neskôr Julie Powell, ktorá sa pustí do šialeného plánu uvariť všetkých 524 receptov z knihy Julie Child - Mastering the Art of French Cooking a o svojich zážitkoch písať blog. Mňa film zaujal z dvoch stránok.
Po prvé: ako viacerí viete, zbožňujem variť (a jesť taktiež), takže postava Maryl Streep mi bola veľmi blízka. Ale myslíte si, že by ešte dnes niekoho zaujala francúzska kuchárska kniha po slovensky?
Po druhé: pri písaní blogu si Julie kladie otázku či ju vôbec, okrem jej mamy, niekto číta, a či to má cenu písať bez odozvy.
Na to, ako to celé dopadne, sa choďte pozrieť rýchlo do vášho kina http://www.allocine.fr/film/fichefilm_gen_cfilm=132302.html

3 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

"Po druhé" mi náramne pripomína jeden blog... Je isté, že ho číta veľa ľudí, s prispievaním a odozvami je to však zatiaľ podstatne horšie. Náročky píšem "zatiaľ", lebo dúfam, že sa to časom zmení. Čo vy na to?

Andrej

Ivana povedal(a)...

Vďaka za filmovy tip Broni, tento film si velmi rada pojdem pozriet, nielen preto, ze podobne ako Ty zboznujem varenie a Meryl Streep, ale i kvôli tej "blogovej" myslienke, ktora je nam taka blizka :) Potom sa rada podelim s dojmami.

Ivana

Biancaprincipessa povedal(a)...

Aj ja sa pripajam dakujem za tip, film bol naozaj uzasny, nepovedala by som sice ze komedia, mne tam vla veci vtipnych neprislo, ale by som ho nazvala, pekny? Neviem taky co Vam urobi dobru naladu:)

Zverejnenie komentára