9. 2. 2011

Krycie meno „Hary“

Už pravidelne pred odchodom na dovolenku na Slovensko "surfujem" na internete a hľadám dopredu knižky, ktoré by som si mohla kúpiť. Takto som natrafila aj na knižku Krycie meno "Hary", v ktorej francúzsky diplomat vydáva svedectvo o svojich skúsenostiach z rokov 1984-85 s vtedajšou československou ŠTB. Hneď som si povedala, že to môže byť zaujímavé a ak sa mi bude páčiť, tak sa ju potom pokúsim zohnať v origináli vo francúžštine pre manžela. Aké bolo moje potešenie keď som pri kúpe zbadala, že knižka sa na Slovensku predáva v dvojjazyčnej verzii. Nečakajte strhujúci román, pretože Haryho príbeh nenesie ani zďaleka znaky tragických osudov našich disidentov. Ale na druhej strane je prvým zdokumentovaným svedectvom nič netušiacej osoby o procese jej vlastného sledovania. Otvorenie spisov ŠTB umožnilo autorovi spoznať inú realitu jeho pobytu u nás. A tak sa rozhodol, že sa o ňu podelí nielen s francúzskymi čitateľmi, pre ktorých ide skôr o fikciu, ale hlavne s nami, pre ktorých je už len dávnou spomienkou či nepoznanou minulosťou.

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Dakujem Brona. Tesim sa, ze moja kniha sa Vam pacila. Spravne ste napisala, ze som tu knihu napisal aby sa podelit tu nepoznanu minulost hlavne s mladymi Slovakmi, ktori casto prilis malo vedia o tej minulosti. Kniha ma byt prezentovana asi koncom marca na Slovenskom Velvyslanectve v Parizi. Tesil by som sa, kdyby som sa mohol podelit o svojich spomnienkach z Vami a zo Slovakmi z Pariza.
Xavier Rouard, krycie meno "Hary"

Brona povedal(a)...

Pan Rouard, vas komentar ma nesmierne potesil. Ozyvam sa tak neskoro, lebo som travila dovolenku na Slovensku a tak som nemala vela casu na internet. Vasu knizku precital aj moj manzel, ktoremu sa tiez pacila. S radostou sa s vami stretneme na nasom velvyslanectve. A ako ste sa dostali k nasmu blogu? Najprv som nechcela verit ze ste to naozaj vy. Aj som si myslela, ze si zo mna vystretlil niektory z nasich blogerov :-)Tak do skoreho videnia. Brona

Zverejnenie komentára