27. 2. 2011

Fašiangová večera


Fašiangy sú obdobím od Troch Kráľov až do polnoci pred Popolcovou stredou, po ktorej nasleduje 40 dňový pôst až do Veľkej noci. Pôst môže byť aj príležitosťou pre vaše schudnutie do plaviek po dlhej zime :-) V tomto období bolo na hospodárstve relatívne menej práce a tak sa organizovali zabíjačky a zábavy. Posledné tri dni boli najveselšie a zábavy vyvrcholili v utorok poslednou muzikou. V duchu tejto tradície by som vás teda rada pozvala na našu večeru "po slovensky". Tradičným jedlom tohto obdobia boli fánky, smažené šišky, slaninka s klobáskou, huspenina. To sa mi, ale v Paríži nepodarilo nájsť, tak som si povedla, že nech si dáme aspoň riadnu francúzsku kuchyňu. Našla som teda jedno pomerne zaujímavé miesto v La table des gourmets. (14, Rue des Lombards, Paris 4, Métro, RER : Châtelet, Hôtel de ville, Châtelet-Les Halles).
Reštaurácia sa nachádza v stredovekej kaplnke zo 17. st, kde sa uskutočňovali motlidby pred odchodom pútnikov do Compostely. Skupinové menu je za 23€ (menu na obrázku + une bouteille d'eau minéral 1,5L pour 4 personnes + une bouteille de vin (rouge/blanc/rosé) pour 4 personnes + Un café ou un thé). Pre túto cenu nás musí byť minimálne 15 a ešte k tomu musím zložiť vopred (v piatok 4. marca) preddavok, takže sa prosím hláste na pevno ako keby ste si kupovali lístky do divadla či na koncert. Navrhujem buď pondelok 7. alebo utorok 8. marca o 20h30. Prihlasujte sa mailom alebo cez doodle anketu http://doodle.com/a9uvipq7kef5m4vh do štvrtka 3. marca 20h. Večera je samozrejme otvorená aj pre vaše francúzske polovičky či priateľov. Ak ste tzv. nová tvár nezabudnite mi poslať mail s vašim menom aby som vás vedela kontaktovať. Naposledy nás bolo vyše 20 tak neváhajte a prihlasujte sa.

1 komentár:

Andrea povedal(a)...

Brona, dakujeme za super organizaciu vcerajsej vecere!!
bol to naozaj dobry vyber, kde sme sa mohli tolki v klude stretnut!
DAKUJEME!!!

Zverejnenie komentára