21. 12. 2010

Paríž – moja láska, môj život

Ahoj Blogeri, ak ste už doma na Slovensku a ešte nemáte všetky darčeky, odporúčame vám knihu Paríž - moja láska, môj život (Remedium, 2010). Jej autorkou je Mária Dopjerová - Danthine (1974), ktorá v "meste svetiel" žije od roku 1999. Pracuje ako medzinárodná koordinátorka poisťovníckej maklérskej spoločnosti. V knihe sa vyznáva zo svojich zážitkov, upozorňuje na pôvaby aj menej navštevovaných ulíc, pamätihodností, zákutí záhrad a parkov, kaviarničiek, obchodíkov, trhov, knižníc, galérií. Hovorí o svojej ceste integrácie s novým prostredím, porovnáva školské a zdravotné systémy, rozdiely v spôsobe života, vo výchove detí, vo zvykoch a obyčajoch etník. Prináša celkom výnimočný obraz Paríža v jeho každodennosti.
Mária Dopjerová - Danthine vo vydavateľstve Remedium publikovala takisto knihy Anglické idiómy pod lupou (2002) a Francúzske idiómy pod lupou (2006). 

2 komentáre:

Andrea povedal(a)...

Ahojte!
vdaka za info, citali ste to uz niekto? Som si to zrovna dnes rano vsimla na Gorila!:) ze aha, opat knizka o Parizi, nejako sa s nimi v poslednom case roztrhlo vrece:) tak som zvedava.
Ada

Anonymný povedal(a)...

Ahoj, Precital som to skoro na jeden tah. Je to velmi prijemna knizka, vysvetluje vela francuzskych realii (napr. galette de rois aby som bol aktualny). Humorne, zaujimave, poucne, nevtierave. A lire sans moderation

Stef

Zverejnenie komentára