Príchod nadnárodných obchodných reťazcov priniesol aj globalizáciu potravín. Tradičné slovenské korbáčiky môžu vyrábať aj v iných krajinách a nemusia pritom vôbec dodržať pôvodnú receptúru. Hlavné je, že sú lacnejšie.
Výrobcovia typických národných potravín však môžu požiadať Európsku komisiu o registráciu a ochranu národnej značky. Ich výrobky budú chránené i podľa svojho zemepisného pôvodu. Cieľom takejto registrácie je zvýšená podpora, rozvoj lokálnych značiek a šanca dostať sa na zahraničné trhy. V EÚ sú lokálne značky ako súčasť kultúrneho dedičstva v kurze. Mimoriadnej popularite sa tešia hlavne vo Francúzsku, Taliansku či Španielsku. Svoje miesto získava i Slovensko. Po Skalickom trdelníkum slovenskej bryndze a parenici sa začiatkom septembra objavil na zozname „chranených“ aj slovenský oštiepok. Slovesnko požiadalo o registráciu 13 produktov a už dnes sa v Bruseli šušká o „bratislavskom rožku“.
Výrobcovia typických národných potravín však môžu požiadať Európsku komisiu o registráciu a ochranu národnej značky. Ich výrobky budú chránené i podľa svojho zemepisného pôvodu. Cieľom takejto registrácie je zvýšená podpora, rozvoj lokálnych značiek a šanca dostať sa na zahraničné trhy. V EÚ sú lokálne značky ako súčasť kultúrneho dedičstva v kurze. Mimoriadnej popularite sa tešia hlavne vo Francúzsku, Taliansku či Španielsku. Svoje miesto získava i Slovensko. Po Skalickom trdelníkum slovenskej bryndze a parenici sa začiatkom septembra objavil na zozname „chranených“ aj slovenský oštiepok. Slovesnko požiadalo o registráciu 13 produktov a už dnes sa v Bruseli šušká o „bratislavskom rožku“.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára